e-Marketing

Marketing internetowy


E-marketing to inaczej Marketing internetowy czyli działanie polegające na wykorzystywaniu internetu w celach reklamowych, które ułatwia sprzedaż produktów lub usług.

Marketing internetowy (e-marketing) zawiera między innymi takie składowe jak: reklama typu "pay per click", banery reklamowe, email marketing, reklama interaktywna, optymalizacja stron, blog marketing, marketing produktowy (product marketing), prowadzenie blogów.

Marketing internetowy wchodzi w skład tzw. e-commerce czyli handlu elektronicznego.

E-commerce i marketing internetowy stały się popularne wraz z upowszechnieniem się Internetu.

Internetowy marketing zapoczątkowany został na początku lat 90-tych poprzez umieszczanie na stronach WWW informacji, które miały wówczas jeszcze format tekstowy.

Z czasem ewoluowały w kierunku treści dynamicznej, zawierającej grafikę.

Informacja podana w estetycznej formie mogła być sprzedawana, pojawiły się reklamy, programy komputerowe, przestrzeń dyskowa, modele biznesowe oraz inne produkty i usługi.

Takie firmy jak Google, Yahoo, MSN - a w Polsce: Onet, Wirtualna Polska, Interia – wytyczały szlaki w reklamie internetowej i oferowały firmom reklamę lokalną lub ogólnokrajową a nawet globalną.

Taka forma marketingu może być wykorzystywana zarówno przez małe firmy jak i podmioty indywidualne.

Wystarczy dobry pomysł aby zacząć sprzedawać swoje usługi lub produkty szerokiemu gronu odbiorców.

Reklama internetowa jako bardziej dostępna wypiera tradycyjne formy, stosowane przy użyciu radia, prasy lub telewizji.

Obecnie najszybciej rozwijającą się formą reklamy w internecie jest Search Engine Marketing czyli reklama w wyszukiwarkach internetowych.

Usługi tego rodzaju oferowane są przede wszystkim przez Google i Yahoo, natomiast w Polsce przez Onet i Netsprint.

Pozwala to dotrzeć do dokładnie sprofilowanej grupy odbiorców np z danego obszaru geograficznego (województwa, miasta), podmiotów biznesowych lub osób fizycznych, spełniających określone kryteria.

Dostępne są także takie formy jak email marketing (rozsyłanie ofert poprzez wiadomości email), onsite marketing (działania na stronach internetowych) bądź optymalizacja serwisu internetowego pod kątem wyszukiwarek w celu uzyskania tzw. ruchu organicznego.

Nasza firma oferuje Klientom kompleksowe usługi związane z marketingiem internetowym.

W celu uzyskania szczegółowych informacji prosimy o kontakt z nami.